3e bijeenkomst NAP Young professionals

3e bijeenkomst NAP Young professionals

15 november 2016 by Communicatie 0 comments

Op 28 oktober 2016 vond het derde NAP Young Professionals evenement plaats, met als thema Marketing.

Hoe positioneert jouw bedrijf zich in de markt? Wat is de marketing strategie en visie naar de toekomst? En hoe positioneer jij je als Young Professional?

20161028_170448

Hoe ga je om met deze veranderingen? Hoe gaat dit in de toekomst? Dat was de inhoud van de derde NAP Young Professionals bijeenkomst.

Als aftrap van de dag hebben we gekeken naar strategieën van concerns als IKEA en Starbucks, waarbij hun strategieën zijn samengevat in een top 5 aan tips door PWC. Gevolgd door een zeer contrasterende en enerverende lezing door Pim Stuurman van Tweetbeam. Een bedrijf wat een applicatie verzorgd om Twitter berichten te visualiseren. Pim vertelde over zijn online start-up met een verfrissende aanpak, over marketing, social walls, flexibiliteit en visualisaties. Het heeft ons allemaal aan het denken gezet. Wat kan social media voor onze bedrijven betekenen? Welke invloed zal het de komende jaren gaan hebben?

Hierna vervolgden we de dag met een bezoek aan de 2de Maasvlakte, 1.000 hectare uniek bedrijfsterrein, pal aan diep vaarwater. Een duurzame uitbreiding in de haven van Rotterdam. Een plek waar 400 miljoen ton goederen per jaar wordt verscheept, die via de douane veilig ons land binnen komt, met respect voor natuur, bestand voor de toekomst, met het gebruik van nieuwe technologie en transport zonder bestuurders.

Vanuit de Maasvlakte zijn we afgereisd naar Kooiman Apparatenbouw B.V. gespecialiseerd in hoogwaardige productie en engineering van procesapparatuur. Hier werden we rondgeleid door Anouk en kregen we een indruk van het produceren van shell & tube warmtewisselaars en drukvaten voor de olie- en gasindustrie, de chemische en petrochemische industrie.

In de continue veranderende markt worden andere kwaliteiten van medewerkers verwacht. Hoe ga jij als young professional om met deze veranderende markt en hoe waarborg jij je eigen belangen. Hoe presenteer jij jezelf? Hoe kan je beter onderhandelen? Het ontwikkelen van deze competenties hebben we gesimuleerd in een onderhandelingsspel waarbij in teams van 3 verschillende praktijksituaties werden nagespeeld.

Onder genot van een drankje en met een pizza in de hand hebben we de dag afgesloten door te brainstormen over de toekomst. Hoe ziet de procesindustrie eruit in 2040 volgens de NAP Young Professionals? De uitkomst hiervan delen we graag met u tijdens de contactbijeenkomst op 2 februari 2017. Tot dan!

Comments

Leave a comment!

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd
Close